Na pive
Pivo na konci veľkého boja

Pivo na konci veľkého bojaPäťka najväčších pivovarníckych gigantov je ustálená viac menej od roku 2009. Takmer rovných 50 % trhu si delia títo svetoví hráči:

1. Anheuser-Busch InBev – sídlo v Belgicku, 359 miliónov hektolitrov piva ročne, 19,8 % podielu na trhu. V roku 2008 pohltili Belgičania veľkého amerického konkurenta a stali sa jednotkou na trhu. Americký trh dobývajú aj ostatní konkurenti, pretože práve tu sa rozhoduje o všetkom. Pod krídlami tejto spoločnosti nájdeme napríklad Budweiser alebo Stellu Artois.

2. SAB Miller – sídlo vo Veľkej Británii, hoci vznikli zo South Africa Brewery a amerického Milleru. Produkuje 174 miliónov hektolitrov piva ročne s podielom 9,6 % na trhu. Kľúčový hráč aj na malom slovenskom trhu – odkedy kúpili pivovary Šariš a Topvar. Pod ich značkou sa varí Pilsner Urquell, Bohemia Pilsner a plno iných pilsnerov. Koniec koncov vlastnia vyše 400 značiek.

3. Heineken – holandský klasik si zapisuje 159 miliónov hektolitrov ročne a ovláda 8,8 % trhu. Ak vynecháme hlavný a často propagovaný Heineken, nájdeme v ich ponuke Zlatého Bažanta, Corgoňa, Kelta, Krušovice, Starobrno či malinovko-tequilového Desperada. Okrem tradičnej západnej Európy by sa radi natlačili aj do Indie.

4. Carlsberg – známy dánsky gigant produkuje 116 miliónov hektolitrov piva ročne, čím si zabezpečuje 6,4 % podielu na trhu. Je sčasti prepojený s Heinekenom a dominuje napríklad aj v Rusku, Bielorusku, na Ukrajine alebo na Pobaltí. Známy sú skôr ostrovnými značkami, ktoré nakúpili od Škótov a tiež tým, že finančne vedia vyťažiť z krízy maximum.

5. China Resource Brewery – Čínsky pivovarnícky priemysel rastie aj vďaka spojenectvu so SAB Millerom – uvaria 84 miliónov hektolitrov piva a dosahujú objem 4,6 % svetového trhu. Obrí pivovar patrí pod centrálny čínsky Resource potravinársky holding. V skutočnosti sa vec má tak, že 30 najväčších pivovarov v 10 provinciách zastrešuje štátna firma Beijing Yanjing Beer pod spomínaným holdingom.

Zaujímavosťou je napríklad japonský pivovar Kirin, ktorý uzatvára prvú desiatku najväčších výrobcov piva na svete – tradičné japonské pivo, symbol šťastia, žije najmä z amerického a kanadského trhu. Japonci skrátka nie sú pivné typy.

O autorovi Zobraziť všetky články

admin

1 KomentárPridaj komentár

Pridaj komentár

Tvoj e-mail nebude zverejnený. Vyplň požadované polia *