Na pive
Nakupovanie s kupónmi

Zľavové kupóny zažívajú rozmach, to je isté. A spotrebiteľ sa v tom zmätku ponúk potrebuje vyznať.

Niekto kupóny zbiera, vyhľadáva, hodiny prezerá internet… a niekto sa k nim dostane len občas, náhodou. Všetci však chcú, aby ponuka robila presne to, čo uvádza: teda zlacnila nejaký produkt alebo službu. A to naozaj, nielen fiktívne. Povedzme si teda päť zásad bezpečného využívania zliav:

  1. Neprenášajte svoju zodpovednosť na iného, tzn. nedávajte kupóny ako darček, kým nie ste si na 100% istí, že obdarovaný stojí o danú vec. Takisto je vhodná istá zručnosť s nakupovaním na internete – zľavový kód používajú tí, čo už vedia kde a čo, majú už niečo „odnakupované“.
  2. Ilustračné fotografie sú len ilustračné. Nemusia presne zodpovedať skutočnosti – ostatne, ako skoro všetko v reklame. Používajte sedliacky rozum. Ilustračné fotografie sa vyrábajú za ideálnych podmienok, v drahých ateliéroch alebo s drahou technikou a snažia sa, jemne povedané, prifarbiť šedú skutočnosť.
  3. Preverte si firmy. Ak ide o dôveryhodný subjekt na trhu, s veľkým obratom a dlhoročnou pôsobnosťou, človek sa lepšie cíti ako pri neznámej značke. Recenzie obchodov sú skvelý barometer. Takisto buďte zdravo skeptickí k príliš vysokým číslam (napríklad zľava 80-90% – v tom musí byť nejaký háčik).
  4. Naštudujte si parametre sľubovaného produktu a veľmi dobre (do detailov) si ho porovnajte so skutočnosťou.
  5. Porovnávajte ceny. Internet, porovnávače cien, početné e-shopy. Jeden produkt si môžete overiť veľakrát, takže zistíte, či je zľava naozajstná alebo je len lákadlom pre obchodníka. Sťažovať sa môžete na Slovenskej obchodnej inšpekcii, samozrejme, ale iba v extrémnejších prípadoch, ktoré zašli za hranice zákona.

Ale aby sme neboli iba skeptickí. Pre veľa dobre známych internetových obchodov predstavujú zľavové kupóny serióznu predajnú techniku, ako sa dostať do domácností. A pre malé nové firmy to môže znamenať vstup medzi väčších hráčov. Aj obchodník môže obetovať maržu, aby o sebe dal vedieť – len zákazník musí intuitívne vedieť rozoznať, kedy sú zľavy naozaj úprimné.

O autorovi Zobraziť všetky články

admin