Zdá sa, že rok 2014 veľmi prial RPG hrám. Pozerám na rebríček IGN za ostatný rok – v kategórii PC je jasné. Akcie typu Far Cry 4 ostali na konzolách… a my máme príbehy. No i tak to podľa nás vyhrala nenápadná kartičková hračička Hearstone.
Tak čo tu máme na tom IGN? Dragon Age trojka – jasné, aj keď možno vyhypované víťazstvo. Je dosť možné, že to recenzenti hrali na konzolách, lebo PC konverzia stále má toľko technických chýb… Potom tu máme South Park: Stick of the Truth, srandovný a nápaditý počin. Child of Light…. grafička hej, nuda… Transistor, Ethan Carter, štýlové veci. Divinity: Original Sin – trochu klasiky nikoho nezabije! No a Shadows of Mordor a Dark Souls 2 – opäť áčka, kde sa dáva toľko peňazí ako na vývoj, rovno do reklamy.
A predsa, Hearstone vyčnieva. Malý, skladný, úplne iný žáner. Ideálny na hranie na tablete, šup, pár minútová partička. Prebúdzajúci zberateľské vášne. Oveľa jednoduchší ako Magic the Gathering, takže ho hrajú naozaj rôzne kategórie ľudí. 20 miliónov hráčov a asi najlepší obchodný model – vážne to ide hrať bez jediného centu. Pekné dvojrozmerné obrázky a čistá hrateľnosť. A kopy nervov, lebo v štýle papier-kameň-nožnice nikdy nepostavíte univerzálny deck naozaj na všetko :).
Zaujímavé je, že na konci vyšla prvá expanzia – Goblins and Gnomes. Myslel som, že expanzia bola už Naxxramas, ale tam nešlo kupovať balíčky len s tými kartami. Dali sa vyhrať v móde proti počítaču. G&G došiel s cca 180 kartami, a vážne sa mnohé oplatia, lebo sú také…. no, všelijaké finesy, dobré štatistiky a hŕba náhodných efektov, heh. Plus dajú sa stavať decky s čisto mech minionmi, ktorí sa navzájom boostujú. Čo budeme písať – Warcraft zrušil veľký projekt, oznámil iný (nečakane akčný) kus a medzitým to opäť vyhral nenápadnými kartičkami. A ešte sa mu do WoWka vrátili 3 milióny subscriberov…. niekto na tejto planéte sa narodil pod šťastnou hviezdou.