Aj keď má pivo v krčme piatej cenovej kategórie svoje čaro, väčšina ľudí sa aj v spoločnosti piva cíti najkomfortnejšie, keď si ho môže vychutnať v kultúrnom prostredí. A na jeho tvorbe sa podieľa aj samotné zariadenie podniku. Nielen v podobe príjemného sedenia, ale aj celkového prostredia. Príjemným bonusom je, ak má podnik aj svoj osobitý štýl, ktorý doslova priťahuje osobitých zákazníkov.
Síce všetko záleží od finančných možností majiteľa, ale často ide zaujímavé veci vytvoriť aj s obmedzeným rozpočtom. Najdôležitejší je dobrý nápad, šikovné ruky a všetko ide spraviť aj s malou investíciou. Najnákladnejším prvkom zariadenia podniku preto ostane samotný nábytok, ktorý je treba kúpiť alebo nechať vyrobiť na mieru.
Minimalistický dizajn krčma neocení
V súčasnosti sa pri zariaďovaní podnikov uprednostňuje čistota dizajnu. Inými slovami, všade môžeme vidieť hladké povrchy, farby ako bielu a čiernu či vysoký lesk. To sa ale hodí skôr do kaviarne, ako do podniku, ktorého cieľom je poskytnúť priestor na oddych pre milovníkov piva. Tí ocenia skôr úplne iné zariadenie. Napríklad s maximálnym využitím prírodných materiálov. Krčma nemusí byť hneď celá obitá tatranským profilom, ale napriek tomu v nej môže byť použitý. No v modernejšom poňatí, napríklad na rozličných výklenkoch či malých plochách tak, aby práve tatranský profil rozbil jednoliatosť steny. Namiesto neho sa môže použiť aj kamenný obklad.
I keď najpohodlnejšie sa pravdepodobne budete cítiť zaborený do mäkkej sedačky, tá sa k pivu akosi nehodí. Určite bude najlepšie chutiť, ak pri ňom budete sedieť na tradičnej drevenej lavici, maximálne na zlepšenie komfortu doplnenej látkovým sedákom.
Kultové dekorácie sú zárukou stálej klientely
Aj drsných chlapov dokážu dostať maličkosti, čo by mal vedieť každý majiteľ krčmy. Preto ak do jej interiéru umiestni kultové predmety, stálych zákazníkov má zaručených. K dreveným prvkom na stene zapadnú rozličné dekorácie s hodnotou, ako napríklad odznaky, staré plechové značky, rôzne zarámované diplomy, vyznamenania či napríklad novinové články týkajúce sa trebárs miesta, kde krčma sídli, či dokonca priamo jej návštevníkov. Samozrejme, nové nápady žnú najväčšie úspechy.