Klimatizácia v reštike

Zažili ste niekedy v živote taký obed, že ste sa spotili ako pri lezení na horu? Metabolizmus je náročný proces, ohrejte všetko, pridajte trochu korenia… Ak by v reštauráciách nebola kvalitná vzduchotechnika, ľudia by z nich odchádzali mokrí a v prevádzkach by to bolo čoskoro cítiť ako v starých ľudových jedálňach.

Klimatizácia je výrazný faktor – v letných mesiacoch by ste bez nej asi nemali veľa spokojných zákazníkov. Vašu prevádzku by čoskoro začali obchádzať. Od reštaurácie totiž človek očakáva pohodlie, niečo lepšie ako doma v kuchyni. Vrátane zážitku.

Spokojný zamestnanec, spokojný zákazník

V horúcich letných mesiacoch klimatizácia zabezpečuje príjemnú teplotu v interiéri, ľudia relaxujú a nemusia myslieť na to ako sa potia a prehrievajú. Naozaj kvalitná klimatizácia ponúka aj funkcie navyše, najmä čo sa týka čistého vzduchu. Filtruje vzduch, odstraňuje prach, alergény, máločo viac skultúrni a spríjemní prostredie ako čistý vzduch. K tomu treba aj správne vetranie, rekuperácie a celkovo, mať prevádzku poriešenú komplexne.

Klimatizácia dokáže regulovať vlhkosť vzduchu, čím zabraňuje pocitu lepivosti a zlepšuje celkový komfort – a to aj zamestnancom, na to vôbec nezabúdajme. Čašníci majú často predpísaný rovnokroj, ktorý nebýva vždy letný, a ak si čašníci pod biele košele dávajú tričká, je to aj zo zvyku, aj z toho, že strávia deň na nohách. Je na zamestnávateľovi, aby svojim pracovníkom pomohol sústrediť sa na svoju prácu, inak nebudete nikdy poskytovať kvalitné služby. Menej únavy, vyššia produktivita.

Správna izbová teplota pomáha chrániť potraviny a nápoje. Ich skladovanie a podávanie nie je vždy ideálne. Nízka teplota a suchší vzduch obmedzujú rast baktérií a iných mikroorganizmov, čím prispievajú k hygienickejšiemu prostrediu. Takisto: klimatizácia mierne chráni kuchynské zariadenia a nábytok pred vysokými teplotami a vlhkosťou, čím predlžuje ich životnosť.

Svoje meno nedávame do stávky

Vaša značka stojí na vašom imidže. Ak vám prestávajú ľudia chodiť, niečo sa deje. V zákazníkoch musíte zanechať dojem! Musíte byť moderní a ľudí nakŕmiť. Hladné krky priláka len príjemné prostredie…

No dobre. Udržatelnosť podnikania – je jasné, čo chceme povedať. Ale možno nie každý gastropodnikateľ si môže dovoliť nakupovať drahé zariadenia. Niekto začína s malým bistrom veľkým ako kúpeľňa… A nie každý má rovnaké finančné možnosti.

Trh je ale široký, a existuje veľa typov klimatizácií, vrátane malých prenosných, môžete si zohnať stále spoľahlivé staršie typy, veľa závisí aj od rozmerov a izolácie vašich priestorov. Skúste sa poradiť na stránke https://www.klimatizacia-bratislava.sk/. Nuž a napokon – to najdrahšie je v skutočnosti prevádzka klimatizácie. A tam sa dá šetriť naozaj veľa spôsobmi. Stačí trocha rátania a kompromisov.

O autorovi Zobraziť všetky články

admin