Vlaková stanica Nitra

Kukám, že v Nitre na stanici majú novinku. Lístky sa už predávajú vonku z okienka – ako na jarmoku. Každý kto tadeto v poslednom čase išiel, vie, že sa im tu zrútila strecha. Stačili púhe 2 roky v havarijnom stave a vyšla optimistická správa: strecha sa bude opravovať! Už v máji! Normálne bolo z tej správy cítiť veselé žmurknutie na cestujúceho občana.

Predtým sa dali lístky kupovať v akejsi bočnej izbici, kde bola aj informačná tabuľa, viď. obrázok pod týmto textom. Pred cca 2 mesiacmi zmizla ako rúška zo skladu štátnych hmotných rezerv a už sa viac neobjavila. Momentálny počet informačných tabúľ v piatom najväčšom meste na Slovensku: 0.

Tu bola digitálna informačná tabuľa.
Takto si teraz kupujeme lístky v Nitre. Na čerstvom vzduchu

Trať v Nitre má špecifickú vlastnosť: nie je elektrifikovaná. Čiže nemôže do nej bársjaký vlak. Linku do Trnavy napríklad zaviedli pred cca rokom. Chápete, nie? Trnava-Nitra sa do minulého roka vôbec nechodila. Veľký skok vpred, ktorý inak kvitujem.

Ránečko v Nitre

Samozrejme, Nitra nie je jediná stanica v havarijnom stave, kde cestujúcim po vstupe do budovy hrozí akútna smrť. Veselé historky majú aj iné mestá… Na staniciach prerábajú toalety tak, že vždy 3-4 stanice po sebe majú záchody zatvorené. Vtedy sa nechcete viezť vo vlaku, kde sa zavrel dáky čierny pasažier na záchode :). Normálne som mal raz problém nájsť funkčnú toaletu na 100 kilometrovom úseku…

Poobedná siesta v čakárni

Je možné, že stanica v Bratislave by si zaslúžila asi viac zábavných historiek… tam je aj tých narkomanov o dosť viac. Celkovo, aj v tom hlavnom meste človek sadne do električky a rozmýšľa, prečo šoférka vybieha z električky zo smetákom a miksľuje voľačo v koľajniciach… No proste Slovensko.

Vľavo defibrilátor, ktorý je v každom dánskom vozni. Vpravo telefónny prístroj v Nitre na stanici.

Finálna otázka: kam sa asi tak podeli tie všetky tie peniaze? Keď si naši ministri cestujú na futbal tromi lietadlami (o troch iba vieme). Keď jedna fotka na instagrame s kapitánom stojí 30 tisíc euro. Keď si náš štát požičal iba tento rok 9 miliárd eur, a nikde to jaksi nevidieť. Kam sa podeli diaľnice, modernizácia železníc, bratislavské metro? Alebo trebárs aj ten tatranský Alweg, lebo však aj vtedy sa kradlo, že? V krajine, kde má každý druhotriedny politik vilu v Dubaji, sa ľavičiar z Ali Expresu Chmelár celkom vážne včera spýtal, či chceme, aby naši politici jazdili na Škodovkách. No nie, chceme aby jazdili na Buggati Veyronoch a mali vlastný cestný pruh. Ja tuším, kde sa asi podeli tie peniaze, za ktoré mala byť nitrianska stanica už dávno opravená a možno aj postavená druhá.

O autorovi Zobraziť všetky články

admin