Na pive
Korona vírus Google

Takmer každá vláda na svete povzbudzuje svojich občanov, aby ostali doma a pokiaľ možno z domu aj pracovali. Pre služby v osobnom styku je to katastrofa – online biznis však rastie.

Keď kvôli globálnej pandémii ľudia sedia doma na sociálnych sieťach a preklikávajú sa shopmi, technologickí giganti sú ešte viac vyťažení, ak je to vôbec možné. Ale aby sme veľkým spoločnostiam nekrivdili, každý výrobca alebo poskytovateľ služby sa snaží prispieť svojou troškou v boji s koronavírom. Čo ponúkajú IT firmy? Praticky každá založila nejaký fond na prevenciu, liečbu alebo výskum vírusu. Okrem toho sa však zaujímavo snažia využiť aj vlastné kanály.

  • Google. Už vo vyhľadávaní si všimnete, že všetko okolo pandémie má vlastné vynovené okná s tými najpotrebnejšími informáciami (hore na obrázku). Informácie pumpuje do užívateľov Google napríklad aj cez svoj Play Store v telefónoch alebo iných službách. Google podporuje výskum, prácu nadiaľku a spolupracuje s americkou vládou (rozoberajú to aj na svojom blogu).
  • Twitter. Aj Twitter má svoje zvláštne event stránky a partnerstvo s niekoľkými veľkými organizáciami, napríklad WHO. Twitter robí tiež niečo, čo nazýva ochranou verejnej diskusie (v rámci ktorej banuje rôzne nezmysly okolo korony) – čo je krok dosť kontroverzný a v budúcnosti okolo neho bude zrejme veľká debata. Ich opatrenia sú napríklad tu.
  • Amazon. Aj tento gigant má svoju kontroverziu – s dvojtýždňovými platenými dovolenkami pre zamestnancov, ale opäť, presahuje to možnosti tohto článku. Amazon robí podobné opatrenia ako ostatní, ale keďže predáva fyzické veci, snaží sa o akúsi filtráciu predaja ochranných masiek, zdravotníckych predmetov, dezinfekcie a podobne – aby ich neskupovali ti, čo ich nepotrebujú (alebo sa snažia iba zbohatnúť), ale aby tieto veci išli tam kde ich treba.
  • Facebook. Hneď zo začiatku začal Facebook banovať reklamné účty zneužívajúce pandémiu. Tiež poskytuje bezplatne priestor pre WHO a podobné organizácie.  Aj Facebook sa snaží ochrániť užívateľov pred dezinformáciami, dokonca kvôli tomu urýchľuje stavbu svojho “nezávislého súdu” na filtráciu informácií.
  • Apple. Korona dosť zasiahla Apple, ktorý ruší svoje tradičné obrie eventy a odsúva predaje noviniek na neskoršie. Svoje presvietené obchody musel zavrieť. Pandémia dosť zasiahla mobilný trh – telefónov sa predáva o dosť menej. Opatrení má však Apple dlhý zoznam – aj voči svojim investorom alebo zamestnancom. Spoločnosť updatuje svoju Siri, svoj online obchod, ale aj svoju online televíziu so slávnou Oprah.
  • Microsoft. Aj Bing má podobný tracker pre jednotlivé krajiny ako vyhľadávač Google. Fyzicky sa podieľa na opatreniach najmä vo svojom sídelnom štáte Washington, ale po celom svete ponúka napríklad zadarmo pre firmy na 6 mesiacov svoj veľký produkt Office 365. Zdarma ponúka aj cloud a služby pre neziskové organizácie bojujúce s koronou, tiež vo veľkom podporuje UNICEF a liečbu detí. Nuž, a Microsoft vlastní aj laboratóriá a patenty, ktoré priamo slúžia na výskum vakcíny vírusu.
  • Reddit. Obrí bilboard na Times Square v NYC (s výzvou aby ľudia ostávali doma) zaplatil práve zakladateľ Redditu. Reddit sa snaží, aby jeho hlavný informačný kanál bol čo najčistejší a plný len tých ozaj užitočných informácií.
  • Uber. Korona je veľký problém pre spoločnosť, ktorá funguje na preprave ľudí. Ale aj Uber musí vyzývať ľudí, aby ostali doma. Svojim vodičom dokonca poskytuje bezplatnú podporu na niekoľko týždňov. Uber nabáda k donáškovým službách, čisteniu áut a podobne.

 

O autorovi Zobraziť všetky články

admin