Wildstar

 

„Chlapi, teraz urobíme MMORPG, z ktorého všetci padnú na zadok. Budeme plávať v plnke, peniaze nám budú tiecť ako ropa v Rusku. Ale to vám vravím hneď na začiatku a po dobrom – opováži sa niekto prísť s niečím originálnym! Nevymýšľajte, kopírujte čo to dá, lebo inak vám ruky poodtínam! To slovo na „o“ tu nechcem počuť!“ Tak vravel tajný vedúci, ktorý rozkazuje v Carbine. A tak sa zrodila ďaľšia nudná hra.

Tím Carbine má desaťročnú históriu. 17 ľudí odišlo z Blizzardu (asi mali vlastný rozum) od práve spusteného projektu World of Warcraft… a pod krídlami NC Softu 10 rokov makali na vlastnej hračke, Wildstar, vraj áčkovom MMORPG.

Bez cavykov píšem na začiatku, že je to pre mňa sklamanie roka. Skoro také ako Stará Republika od Bioware, na ktorú sa, mimochodom, veľmi podobá. To preto, že obe hry sú len vygenerované klony Warcraftu. Wildstar som si kúpil 2 mesiace po release… vraj hádam to už bude nejak utrasené. A ono – úplne novučičká hra! – je už mŕtva.

A to navzdory faktu, že vlastne vo Wildstare je všetko v pohode. Autori odviedli kusisko roboty, všetko je tak ako má byť – roztomilá kvalitná grafika, všade plno vecí, dobrá hudba, fajnová planéta čakajúca na objavenie. Akurát niečo sa pokazilo a servery zívajú prázdnotou. Toto je tá mágia, ktorú finanční manažéri nikdy nepochopia. S ich stovkami anketných otázok typu páčia sa ti čižmičky v tailoringu na stupnici od 1 do 10 si môžu strčiť do zadku.

Situácia vyzerá nasledovne: som sám. Všetky servery sú low population. Robím questy po mape. Po prvých sto questoch na prvej mape mi napadlo, že je to trochu nuda… Po ďaľšej stovke na druhej mape končím. Frustrácia, arcinuda. Nikto v tej hre nebehá, samé ghosttowny, žiadni parťáci, prázdna aukcia, ani do gildy ma nikto nevezme, lebo existuje jedna pyšná vymierajúca, ktorá berie len najvyššie levely.

A grind je veľmo veľmo pomalý. Za iných okolností by to bolo fajn – nie preletieť hrou ako v Starej Republike. Hra vyzerá pre deti, ale je dosť ťažká, vlastne hardcore fans Vanilla WoW by sa mali tešiť. Ale na mape je plno NPC, ktoré osamote nedám, môžem celé dni písať do chatu a žiadna pomoc nepríde… Do dungeonu čakám hodinu. Potom dojdeme k bossovi a parta sa rozpadne, lebo sme lamy a nevieme ho dať. Toto sa mi stalo asi 10 x v rade, 11 x proste nejdem. Healovať to je zasrane ťažké (áno, hrať za espera healera bol omyl), pretože nielenže healíky nestačia, ale ešte musím svojich parťákov naháńať kade tade…

V PVP rovnaká nepohoda. Tu sa totiž healuje a damaguje tzv. paragrafmi, alebo stĺpikmi… a skúste si v divokom battlegrounde naháňať ostatných spoluhráčov! Nehovoriac o tom, že na nízkom leveli sú clotheri tradične iba žrádlo pre meleečkarov.

Čítal som niekoľko recenzií na nete. Zvlášť tie česko-slovenské pôsobia dojmom, že autor hru ani nenainštaloval. V každom prípade, na fóre, na Facebooku, má hra plno zástancov, obhajcov… ale v hre samotnej na nich nenarazíte. Darmo vám tam vysvetľujú, že new brand toto, tamto… Ghosttown, aj keď veľmi pekne spracovaný.

Hrá ma mať atmosféru objavovania tajomnej planéty, ale nemá ju. Ani neviem, či je tu nejaká story, čo stojí za reč. Hromady klišé questov typu zabi a pozbieraj. A to hrám za rasu, ktorá miluje všetko živé :). Nič tu skoro nie je nadabované, len niektoré „vedecké“ autorecordy – stovky nezmyselných textov pre jednoduchších alebo mladších hráčov (hrám za science path, asi som sa mal dať na vojaka, kosiť a hotovo).

Najviac cynicky potom znie rada: transfer na iný server. Lebo to stojí 20 dolárov. 20 dolárov, aby som zisťoval, či je situácia na druhom low population serveri iná? Vraj hra oplýva humorom, ale okrem traileru a pýtania peňazí od autorov som na nejak extra veľa vtipov nenarazil. Inak, Carbine si spravili vlastný biznis systém CREDD, malo byť to byť trochu ako F2P – na subscribe si môžete našetriť v hre. Ale kedže je hráčska základňa v tak žalostnom stave, skúšať to zrejme nebudem.

Jedna vec by hre pomohla – urobiť megaserver ako má TESO alebo ako idú práve urobiť v inej hre od NC Softu, Guild Wars 2. Ale manažéri Wildstaru idú zubami-nechtami do identického prúseru ako Bioware v SWTOR. Merge server je nadávka! Radšej pokašľú hrateľnosť a budú čakať na zázrak s tým, že im budú nakoniec pršťať doláre. Smutné. Ale je to ich hra. Majú právo zruinovať sami seba.

No dobre. Napíšem aj niečo pekné o hre. Veľmi sa mi páčia hrateľné rasy a v mestečkách je plno ďaľších všelijakých vesmírnych bubákov. Hra má veľký potenciál, môže sa krásne rozširovať, fantasy aj sci-fi, nemusí sa v ničom obmedzovať. Frakcia Exiles má všade pekný neporiadok, a kvázi-fašistickí Domíci majú zase v mestách upratané.

Housing je výborná vec, ktorá sa v budúcnosti môže rázne rozširovať. Máte síce len ostrov oddelený od ostatných susedov, ale za „sociálnu menu“ sa tu dá nakúpiť hŕba vecí, domčeky, a všetko ľubovoľne zväčšovať a tak… Aj crafting vyzerá zaujímavo…a gathering tiež. Síce je to len zmýkačka na goldy, ale to v podstate crafting v každej hre. Ako som už písal, hnať na vysoký level to už neplánujem, takže neviem.

Grafika je čisto wowkovská záležitosť, teda komiksový layout, krivé domky, srandovné roboty… a do toho hrá pohodová hudba, ako na takom sci-fi divokom západe. Autori majú fetiš na zajacov – Aurinovia za Exiles sú také roztomilé zajačiky, Chua za Dominion sú také malé tučné zajace reznuté s gnómami z Wow a ešte sú tu po svete aj ďaľšie králičie rasy.

Škoda preveliká. Utopený vo veľkom množstve nudných questov, bez spádu, frustrovaný z nedokonečného dungeonu (aj tak sú len dva na mojom leveli), zbitý z PVP kde sa mi hrá veľmi nepohodlne, v hre zatiaľ bez hráčov (plno supporterov na nete, ale prd v hre), alebo s neistým prísľubom do budúcnosti… 30 dní vo Wildstare je tak akurát. Škoda planéty Nexus, ale nech Eldani ďalej odpočívajú. Amen.

O autorovi Zobraziť všetky články

admin