Výskumná spoločnosť SuperData zverejnila svoju správu o príjmoch v hernom priemysle.
Podľa ich čísiel, najviac zarobili svojim vydavateľom hry na PC – 32 miliárd dolárov. Tradičnej platforme však už šliapu na päty mobilné zariadenia, na ktorých vďaka hrám zbohatli firmy a jednotlivci o 25 miliárd dolárov. Najtypickejšie herné platformy – konzoly – ostali až tretie.
Najúspešnejší vydavateľ je Activision, majiteľ mnohých úspešných značiek (napríklad World of Warcraft, Call of Duty, Destiny a iné). Zarobil 2,9 miliardy dolárov vo svojich takmer 30 započítaných počinoch. Na druhom mieste „sa umiestnila“ fínska firma zameraná na mobilné platformy – Supercell so ziskom 1,6 miliardy dolárov.
Minulý rok bol rekordný aj z pohľadu celkových príjmov v tomto sektore, ktoré stúpli na rozdiel od predchádzajúceho roku 2014 o 8 percent – na zhruba 61 miliárd dolárov.
Absolútne najúspešnejšou hrou je MOBA League of Legends, ktorá utŕžila 1,6 miliardy dolárov. Je najviac hraná na systéme Windows 7 a 10, časť užívateľov ju hrá aj na Macoch. Aj preto sa do tohto žánru, kde je hra prakticky zdarma a platí sa za estetické prídavky, pokúšajú vstúpiť iní hráči. LoL je veľká značka už niekoľko rokov. Cez miliardové tržby sa prehupli na PC aj akcia Crossfire a Dungeon Fighter Online, čo je dôkaz, že zisky dnes generujú hlavne primárne online hry.
Je tu však jedno zaujímavé „ale“ – na obrovské príjmy nie je treba ktohovieaké moderné technológie. Už spomínané LoL alebo DFO neexcelujú v technickom spracovaní, taký World of Warcraft je starý a obľúbená kórejská Maple Story funguje v rozlíšení 800×600 v 2D.
Najúspešnejšími hrami na mobiloch boli Clash of Clans, Game of War: Fire Age a Puzzle & Dragons. Na herných konzoliach zvíťazili najtradičnejšie dlhoročné superznačky Call of Duty, FIFA a GTA.
Zdroj: superdataresearch.com