Janáček pre chudobu a šetrných.
Meno Janáček vlastne v Uhorském Brode zapudili už pred pár rokmi, ale v našich krčmách ten nápis stále vídať na pípach, podpivníkoch, pohároch atď. A asi desať rokov budú naši krčmári ešte veselo používať tieto staré veci. Aj do huby to ide lepšie ako dvojslovný názov Uherský Brod alebo Lobkowicz. Dukát aj Perún znejú uhorsky – po česky sa Perún píše s krátkym u a aj české dukáty sa razili neskoršie ako uhorské.
Takže tu máme párik obyčajných piviek za pár centov, ktoré nemajú ambíciu urobiť dieru vo svete. Preto ani niet veľmi čím ich popísať. Dukát má slogan „osvěžujíci světlé pivo“ a Perún „za studena chmelený“ (čím by mal získať trochu horkejšiu chuť – teoreticky. O studenom chmelení zatiaľ toho veľa nevieme, ale určite by sa s tým dalo pohrať aj viac). Pivá majú stredný říz (iskrivosť) – diplomaticky povedané výrobcom. Aj ostatné aspekty sú presne také ako čakáte u lacného piva. Experti dávajú málo hviezdičiek a robotníci po šichte sa nesťažujú.
Perún má 4,3 % obsahu alkoholu a Dukát, ten je ešte slabší, len 3,6 %. Nič moc no. V zložení Dukátu sa uvádzajú bližšie neupresnené chmeľové produkty. Inak okrem tých najzákladnejších prísad alebo chutí nenájdeme nič špeciálne. Toto sú pivá pre nenáročný pospolitý plebs, čo má hlboko do peňaženky.