Veľká recyklácia. Holywood v novom Tarantinovi nevyzerá ako niečo zvláštne.
Samozrejme, hŕba recenzií ma vyslala do kina na nový Tarantinov trhák – a podľa plného kina bolo vidno, že som nebol sám. Všelijaké tie nadšené, intelektuálne, originálne nešťastné recenzie – kopa blbostí :p. Pretože nový Quentin sa mi veľmi nepáčil… vlastne to bola docela nuda. Jediné čo ušlo bolo krásne zobrazenie Mansonovcov.
Quentin vraj uvažuje, že pôjde do dôchodku a možno by už mal. Filmovať síce vie, ale dokola stále tie isté schémy mi prišli ubíjajúce. V každom jednom filme viete dopredu, že sa postavy budú dve hodiny baviť o ničom a potom vytryskne pár sekúnd koncentrovaného násilia a vy za to dáte 5 euro. Teraz tá vata trvá 3 hodiny a vy dáte 7 eur. Dokola a dokola… skákanie v čase, používanie rozprávača, stále tí istí herci z minulých filmov, tie isté autá, tie isté značky, vinylový soundtrack, kameá kamarátov… uf. Drsná scéna nejde urobiť už drsnejšie, len komiksovejšie. Sem-tam sa niekto nesmelo zasmeje v kine. Herci hrajú naschvál naivne. Ale neviem, či to stojí za reč.
Film je prepchatý popkultúrnymi odkazmi – čo však v posledných rokoch robí v Holywoode úplne každý. Je pekné si to potom doma googliť a človek sa poteší, čo všetko si všimol a čo všetko mu ušlo – ale kde je tá povestná Quentinova originalita, ktorou sa tento vyhadzovač z pornokina pýšil :P. Zobral si tragickú historku z Holywoodu, niečo porobil ako naozaj bolo, niečo si vymyslel – no dobre. Možno by som na Quentinove zdĺhavé úvody nemal chodiť s plným močákom.
Quentin bol tentokrát úplnym autorom filmu (bol aj scenárista, aj režisér, aj producent, čo sa stalo predtým len v Grindhouse). Robí si srandu z Holywoodu a najviac to schytá chudák Bruce Lee. Prečo? To nikto nevie. O Polanskom a Tate som pred filmom veľa nevedel, takže táto vsuvka je to najužitočnejšie, čo som si z filmu odniesol.